fbpx

? CPC ?COST PER CLICK ? KOSZT ZA KLIKNIĘCIE ?

by Anita Węglicka 25 października, 2018

 

CPC to chyba najpopularniejszy wskaźnik w reklamie na Facebooku. I najbardziej przydatny przy promowaniu sklepu online. Jeśli porównamy świat ecommerce`u do świata realnego to możemy powiedzieć, że jest to koszt jaki ponieśliśmy przy zaproszeniu jednej osoby do naszego sklepu.

W wielu kampaniach naszym celem powinno być to, żeby zachęcić jak najwięcej osób do obejrzenia produktu z bliska, bo tylko wtedy będą oni mogli się przekonać czy go potrzebują. Zachęcam do robienia właśnie takich kampanii na początku działalności. A dobrym celem reklamowym do tego jest cel ruch. Szczególnie przy małych nakładach finansowych. Pozwoli to na uzyskanie niskiego CPC i wielu klików.

Ale z tym wskaźnikiem jest taki problem, że wielu marketerów za bardzo fiksuje się na uzyskaniu jak najniższego CPC. Jasne, fajnie jest mieć dużo tanich klików, ale o wiele fajniej jest mieć oddanych, płacących klientów. A tacy do tanich nie należą.

Żeby sprawdzić czy CPC Ci się opłaca:
? zainstaluj piksel konwersji na stronie
? zainstaluj i skonfiguruj Google Analytics i taguj linki, żeby później mieć wiedzę na temat osób odwiedzających Twój sklep

Powodzenia w tworzeniu ruchu w Twoim sklepie  Niedługo opowiem co zrobić w kampanii, żeby te osoby nie tylko oglądały, ale żeby kupowały i z dumą używały Twoich produktów.

 

Social Shares