Budżet reklamowy – dzienny czy całkowity?

Jednym z elementów nad którymi zastanawiamy podczas konfiguracji kampanii reklamowej FB&IG Ads to pytanie: budżet dzienny czy całkowity? Odpowiedź brzmi: to zależy. Ale powiedzmy inaczej: jak Ci wygodniej.
I w sumie mogłabym to zostawić tak, ale opowiem Ci trochę o obu rozwiązaniach, a potem będziesz mogła sama zdecydować, które rozwiązanie wybrać.
Zacznijmy od definicji obu rodzajów ustalania budżetu w kampanii Facebook Ads.
Budżet dzienny to kwota, którą chcesz każdego dnia przeznaczyć na kampanię.
Budżet całkowity to kwota, którą chcesz wydać na kampanię w całym okresie jej trwania.
Możesz okreslić budżet dla całej kampanii lub dla konkretnej grupy docelowej (zestawu reklam), którą wprowadziłaś do kampanii.
Budżet dzienny
Najlepiej sprawdza się przy długofalowych kampaniach, które nie mają daty zakończenia. Warto go zastosować przy kampaniach dynamicznych ratujących porzucone koszyki lub przy remarketingu karty produktu.
W mojej opinii łatwiej go skalować (zwiększać). Gdy zauważysz, że kampania daje dobre efekty i chcesz je zmaksymalizować, możesz powoli zwiększać budżet bez utraty efektywności. Uważaj, żeby budżet zwiększać maksymalnie o 10-20% co 1-2 dni. Jeśli wprowadzisz zbyt duże zmiany i na przykład powiększysz budżet dwukrotnie, może się okazać, że kampania straci swoją efektywność i przez chwilę przestanie przynosić oczekiwane konwersje.
Prowadzisz kampanie reklamowe, pakujesz zamówienia, rozmawiasz z księgową i zajmujesz się obsługą klienta? W przypadku zastosowania budżetu dziennego, możesz przegapić coś ważnego przy kampaniach i zapomnieć o wyłączeniu nieaktualnych promocji. Kilka dni temu na jednym koncie reklamowym widziałam włączone kampanie z promocją na Black Friday (listopadowe promo w marcu). Ale ale, jest rozwiązanie, pamiętaj, jeśli zaznaczysz datę końcową wyświetlania reklam, kampania zostanie wyłączona w określonym dniu. Niestety jeśli masz mało czasu na obsługę reklam, możesz przegapić tę opcję.
Każdego dnia wyświetlania reklam (bez względu na to czy jest słoneczna sobota czy deszczowy wtorek), Facebook wyda taką samą kwotę. Jeśli widzisz w swoim biznesie różne wyniki ze względu na dzień tygodnia, warto zaufać algorytmom i zrezygnować z budżetu dziennego na rzecz całkowitego.
8 marca zorientowałaś się, że jest dzień kobiet i wszyscy mają ustawione promocje -8% na swoje produkty? Facebook nie pozwoli Ci użyć budżetu dziennego. Pamiętaj, że z budżetu dziennego nie możesz skorzystać jeśli Twoja kampania ma być wyświetlana krócej niż jeden dzień.
Budżet całkowity
Dobrze sprawdza się przy krótkich akcjach promocyjnych. Polecam zastosować go przy akcjach czasowych, np. gdy organizujesz weekend darmowej dostawy i chcesz o tym poinformować jak najwięcej przyszłych klientów.
Zastosuj go przy kampaniach wizerunkowych, gdy zależy Ci jedynie na zasięgu w ściśle określonej grupie docelowej. Ustal budżet, który możesz przeznaczyć na taką akcję, grupę docelową, a resztę pracy pozostaw algorytmom.
Skalowanie jest trudniejsze i w zasadzie możesz to zrobić już po zakończeniu kampanii. Przeanalizuj wtedy wszystkie ważne wskaźniki, zastanów się, co możesz zmienić, żeby uzyskać lepsze wyniki i utwórz kampanię o podobnych parametrach.
W przypadku zastosowania budżetu całkowitego nie musisz się bać, że kampania będzie włączona długo po zakończeniu akcji, bo… zostanie wyłączona przez wyczerpanie budżetu. Jeśli ustawisz całkowity budżet, to masz pewność, że Facebook nie wyda więcej środków niż określisz przy ustawianiu kampanii.
Minimalny budżet
Jaka jest minimalne kwota, którą możesz wydać na kampanię FB&Ig Ads? Jest to 1 USD dziennie (4-5 zł) dziennie na jedną grupę docelową (zestaw reklam), w przypadku budżetów całkowitych Facebook obliczy minimalną kwotę i jeśli będziesz chciała przeznaczyć mniej, poinformuje Cię o tym, że jest to niemożliwe. Wtedy możesz albo zwiększyć budżet albo zmniejszyć liczbę dni, w których kampania ma być wyświetlana.
Ja jednak zalecam zaczynać od 10-20, czasem nawet 40 zł na jeden zestaw reklam. Dzięki temu dość szybko zauważysz efekty kampanii, przy niższych budżetach, na pierwsze konwersje będziesz musiała po prostu zaczekać dłużej.
Masz pytania o budżety reklamowe lub inne pytania o reklamy na IG&FB?
Napisz do mnie na hej@anitanthewall.pl lub na Instagramie @anitaonthewall_