fbpx

Co zrobić, żeby on kupił prezent swojej ukochanej w Twoim e-sklepie?

by Anita Węglicka 05 lutego, 2019

Za kilka dni Walentynki, potem dzień kobiet, a Ty zastanawiasz się jak te okazje wykorzystać do zwiększenia sprzedaży w Twoim sklepie internetowym? Z pomocą przychodzi Facebook i jego narzędzia reklamowe. W tym wpisie pokażę Ci jak możesz dotrzeć do mężczyzn i przekonać ich, żeby kupili swojej kobiecie prezent w Twoim e-sklepie.

TARGETOWANIE

Sposobów na dotarcie do mężczyzn w związku jest kilka. Dzięki temu, że użytkownicy Facebooka deklarują swój status związku, możemy do nich docierać z reklamą. Do wykorzystania mamy trzy podstawowe opcje targetowania: w związku; zaręczony; w związku małżeńskim. Pamiętaj, żeby wybrać tylko mężczyzn z naszej grupy docelowej. Możesz też dostosować wiek, tak żeby z jak największym prawdopodobieństwem dotrzeć do partnerów Twoich klientek.

No dobra, a co w momencie gdy idealny odbiorca naszej reklamy nie oznaczył swojego statusu matrymonialnego? Wtedy musimy pomyśleć inaczej. Musimy znaleźć inne cechy, które łączą mężczyzn w związku. Pierwszym, które przychodzi mi do głowy jest ojcostwo. Ta metoda targetowania dobierana jest przez algorytmy na Facebooku dzięki aktywności odbiorców w portalu. Jeśli ktoś przegląda treści, które algorytmy uznają za cechy ojca, przypiszą go do danej kategorii. Na zrzucie ekranu znajdują się wszystkie kategorie targetowania rodziców, zawęź je o płeć jeśli nie chcesz dotrzeć do wszystkich rodziców.

 

Remarketing

Niestety szerokie targetowanie nie wystarczy. Dzięki tym działaniom kilka konwersji wpadnie (przy odpowiednim budżecie), ale pamiętaj, że w tym czasie na Facebooku i Instagramie będzie mnóstwo serduszek i pomysłów na prezenty. W pierwszym etapie skup się na tym, żeby przyciągnąć uwagę odbiorcy, dopiero później jest czas na sprzedaż.

Żeby zastosować remarketing, musisz mieć w sklepie zainstalowany piksel (kod śledzenia) Facebooka. Wszystkie informacje na temat piksela znajdziesz tutaj.

Gdy już go masz, a on zebrał dane, tworzysz odpowiednią grupę niestandardową.  Żeby stworzyć grupę osób, które były w Twoim sklepie internetowym podążaj tą ścieżką:

Utwórz grupę odbiorców > Grupy niestandardowych odbiorców > Ruch w witrynie internetowej > W tym miejscu możesz wybrać wszystkie osoby, które złapał Twój piksel, albo z rozwijanej listy wybrać opcję “Osoby, które odwiedziły konkretne strony internetowe”, wklej tu link do strony, dobierz zakres czasu i nazwij grupę tak, żeby było jasne kto w niej jest.  Ostatni krok to na etapie tworzenia reklamy, zaznaczenie odpowiedniej płci i set gotowy.

 

Możesz też wykorzystać fanpage Twojego sklepu i dotrzeć do mężczyzn, którzy wykonali aktywność na nim. W celu stworzenia tej grupy podążaj tą ścieżką:

Utwórz grupę odbiorców > Grupy niestandardowych odbiorców > Aktywność > Strona na Facebooku > z rozwijanej listy wybierz opcję, która najbardziej Cię interesuje, dobierz odpowiedni czas i nazwij grupę. Pamiętaj o zaznaczeniu płci na etapie tworzenia zestawu reklam.

Uwaga! Grupy niestandardowe się automatycznie aktualizują, co oznacza, że jeśli jutro ktoś spełni warunek przez Ciebie opisany, zostanie do nich dodany.

BUDŻET I CZAS

Podziel kampanię na trzy etapy. Przed walentynkami, walentynki, po walentynkach (opcja ekstra dla zapominalskich i tych, którzy świętują weekend po). Budżet podziel według czasu na proporcje 70% / 10% / 20%. Te same zasady sprawdzą się także przy innej okazji.

Przygotuj się na to, że w okresach wyższych możliwości zakupowych, czyli podczas zbliżających się świąt, koszty reklamy są wyższe. Dzieje się tak dlatego, że zwiększa się liczba reklamodawców, więc jest wyższa konkurencja na aukcji. Nie przejmuj się tym. Jeśli dobrze to rozegrasz, zwroty z inwestycji będą tego warte.

KREACJA REKLAMOWA

Zaplecze techniczne pozwoli Ci dotrzeć do osób, które zwiększą konwersje w sklepie. Ale to kreacja ma ich przekonać do zostawienia u Ciebie pieniędzy. Jak ją zrobić, żeby zwiększyć prawdopodobieństwo sukcesu? Łap kilka podpowiedzi:

  1. Przypomnij o okazji. Uwierz, jest wiele osób które nie pamiętają. Pomyśl o uśmiechu na twarzy kobiety, która dzięki Tobie zostanie obdarowana.
  2. Zrób odliczanie. Najlepiej do dnia, gdy kurier będzie w stanie dostarczyć przesyłkę.
  3. Nie zapomnij o serduszkach w reklamie. Tak, będzie ich dużo. Ale zawsze możesz zrobić je inaczej. Jak? Nie wiem. Zrób burzę mózgów i pobudź kreatywność.
  4. Przygotuj specjalną ofertę. Może 15% zniżki na hasło “TEN DZIEŃ”? Albo darmowa dostawa przy kwocie niższej niż zazwyczaj? 
  5. Stwórz grafikę dostosowaną do urządzeń mobilnych. Nadal wielu marketerów o tym zapomina. A kwadratowa grafika to więcej miejsca, które zajmuje Twoja treść. A więcej miejsca to więcej szans, że grafika zostanie zauważona. A więcej… i tak dojdziemy do większego prawdopodobieństwa zakupu.

CEL REKLAMOWY

W celu zwiększenia przekierowania ruchu z Facebooka na stronę www najlepiej sprawdzi się cel “Ruch”. Pozwoli on na uzyskanie wielu przejść, niskim kosztem. Jeśli dysponujesz większym budżetem, użyj celu “Konwersje” z optymalizacją na zakup (oczywiście jeśli w sklepie zainstalowany jest piksel).

 

Mam nadzieję, że ten tekst pomógł Ci zwiększyć sprzedaż w Twoim e-sklepie podczas wyjątkowej okazji. Jeśli znasz kogoś, komu może się przydać, prześlij mu go, będę wdzięczna.
A jeśli masz pytanie związane z Twoją kampanią Facebook & Instagram Ads napisz do mnie.

 

 

Social Shares