fbpx

Grupy podobnych odbiorców – kiedy z nich korzystać?

by Anita Węglicka 26 kwietnia, 2021
Grupy podobnych odbiorców

Według moich obserwacji, grupy podobnych odbiorców są skuteczniejsze niż targetowanie oparte o zainteresowania. Ale jeśli dopiero zaczynasz, korzystanie z nich będzie trudniejsze, bo będziesz miała mniejszą bazę. 

Facebook podpowiada, że żeby stworzyć grupę podobnych odbiorców, Twoja grupa bazowa powinna mieć minimum 100 osób. Ja pójdę krok dalej. Żeby Twoja grupa podobnych odbiorców dawała fajne wyniki, postaraj się, żeby grupa bazowa miała minimum 1000 osób.

Co to jest grupa bazowa?

Grupa bazowa to osoby, które już masz w bazie zidentyfikowane na podstawie listy mailowej, ich aktywności na stronie www zarejestrowanej za pomocą piksela Facebooka lub aktywności na Facebooku i Instagramie. Są to osoby,  wśród których algorytm szuka wspólnych cech, na przykład takich jak czas spędzony na przeglądaniu konkretnego rodzaju profili.

Czym są grupy podobnych odbiorców?

Grupy podobnych odbiorców to grupy osób stworzonych za pomocą algorytmu. Facebook analizuje grupę bazową i ją klonuje. Na podstawie m.in. wieku, płci i aktywności w internecie, tworzy grupę osób, która będzie podobna do już obecnych klientów. Dzięki temu, targetowanie na podstawie lookalike’ów powinno być skuteczniejsze niż grupy oparte o zainteresowania. 

Jak stworzyć grupę podobnych odbiorców?

Grupę niestandardowych odbiorców tworzymy w zakładce [Odbiorcy] w Menedżerze reklam.

  1. Wybierz grupę niestandardowych odbiorców
  2. Kliknij utwórz grupę podobną
  3. Wybierz kraj, na którego terenie znajdują się Twoi odbiorcy
  4. Wybierz wielkość (na początku trzymaj się 1%)
  5. W reklamie wyklucz grupę bazową

Na podstawie jakiej grupy, stworzyć grupy podobne? Jak wybrać grupę bazową?

Klienci. Jest to podstawowa i najbardziej efektywna grupa bazowa.
Utwórz grupę na podstawie osób, które odpaliły zdarzenie Purchase w pikselu lub eksportuj do Facebooka listę klientów pobraną z Twojego sklepu. Na jakie problemy możesz natrafić? W pierwszym przypadku, z powodu ustawień prywatności w przeglądarkach, Facebook może nie wyłapać wszystkich Twoich klientów. W drugim przypadku, system może nie połączyć wszystkich danych. Jeśli ktoś na FB ma inny mail niż ten, z którego robi zakupy, będzie niewidoczny dla algorytmu.

Mimo tych problemów, warto spróbować i bazować na osobach, które już wydały pieniądze w Twoim e-sklepie.

Co jeśli grupa niestandardowa jest za mała, żeby przyniosła efekty?
Bazuj na grupie większej.

  • Dodali do koszyka. Utwórz grupę na podstawie osób, które dodały do koszyka produkty w Twoim sklepie.
  • Wyświetlili produkt. Utwórz grupę na podstawie osób, którzy odpalili zdarzenie ViewContent w Twoim sklepie. 
  • Zapisani do newslettera. Utwórz grupę osób, które były na stronie podziękowania za zapis lub wyeksportuj listę z programu do mailngu i dodaj ją do Facebooka. 
  • Byli na stronie www. Utwórz grupę wszystkich osób, które zarejestrował piksel.
  • Zaangażowani obserwatorzy Instagrama lub fani z FB. Utwórz grupę osób, które obserwują Cię w mediach społecznościowych i reagują na Twoje treści.

Wszystkie grupy bazowe to tak naprawdę grupy remarketingowe. Przeczytasz o nich więcej w tym artykule.

Mam nadzieję, że ten artykuł jest dla Ciebie przydatny i pomoże Ci zwiększyć efektywność Twoich reklam. Jeśli masz jakieś pytania w temacie Fb&Ig Ads, napisz do mnie.

Social Shares