fbpx

Jak podglądać reklamy konkurencji?

by Anita Węglicka 12 kwietnia, 2021
Jak podglądać reklamy konkurencji?

Chcesz dowiedzieć się, jakie reklamy tworzy Twoja konkurencja? Szukasz inspiracji do Twojej nowej kampanii?

W tym artykule pokażę Ci narzędzie, które pomoże Ci odkryć strategie reklamowe znanych marek!

Po co mam sprawdzać reklamy innych marek?

Konkurencja w reklamach na Facebooku jest ogromna. Nic dziwnego, wystarczy, że przeznaczysz na reklamy 20 zł dziennie, a zobaczysz wyniki swoich promocji. Na FB&IG istnieje dodatkowe utrudnienie. Nie konkurujesz tylko z innymi reklamodawcami, ale także ze znajomymi Twoich odbiorców i Influencerami. Dlatego tak ważne jest, żeby śledzić trendy i odpowiadać na nie nowymi kreacjami reklamowymi.

Poznaj Bibliotekę reklam, czyli bazę wszystkich aktywnych reklam w ekosysytemie Facebooka.

Reklamy tu zamieszczone mogą być dla Ciebie źródłem ogromnych inspiracji do tworzenia nowych kreacji reklamowych. Możesz tu dowiedzieć się na reklamie jakich produktów skupiają się inne sklepy oraz odkryć wyróżniki, którymi są opisywane. Pamiętaj – nie przesadzaj, inspiruj się, ale nie kopiuj.

Na jakie elementy reklamy warto zwrócić uwagę?

Jak długo reklama jest wyświetlana? Dzięki temu możesz stwierdzić czy dana kreacja reklamowa jest skuteczna. Jeśli post jest wyświetlany nieustannie od kilku miesięcy, możesz założyć, że nadal przynosi oczekiwany zwrot z inwestycji. Możesz też zauważyć, czy reklamy są aktywnie prowadzone. Na przykład jeśli zobaczysz, że w czerwcu wyświetlana jest reklama promująca prezenty świąteczne, prawdopodobnie nikt nie interesuje się tymi promocjami.

Kreacja reklamowa. Przyjrzyj się reklamom konkurencji. Zwróć uwagę na to, czy wykorzystują zdjęcia. Czy na zdjęciach są ludzie? A może tylko produkty? Czy zdjęcia są pobrane z banku zdjęć czy zrobione na indywidualnej sesji zdjęciowej? A może autor kampanii zrezygnował ze zdjęć i postawił na reklamy graficzne. Jakich kolorów używa? Czy są zgodne z identyfikacją wizualną? Co się na nich wyróżnia? Przyjrzyj się reklamom i odkryj strategię konkurencji.

Opisy. Teraz czas przyjrzeć się warstwie tekstowej. Czy opisy są krótkie czy długie? Czy wykorzystano emoji? Jakie wyróżniki oferty zastosowano? (np. darmowa dostawa, 30 dni na zwrot).

Nagłówki. Sprawdź czy w reklamach wykorzystano dodatkowe nagłówki i jak są one zbudowane. Mogą to być po prostu nazwy produktów, ale można tu zrobić więcej, np. w nagłówku napisać [⭐⭐⭐ Bestseller] lub [Darmowy webinar].

Link – kliknij i przenieś się na promowaną stronę. Czy link kieruje do strony głównej? Do kategorii produktów? A moze do konkretnego produktu? Sprawdź w jakich miejscach umieszczony jest link – czy tylko pod grafiką czy w opisie również.

Testowane elementy. Chcesz przeprowadzić swój pierwszy A/B test, ale nie wiesz co możesz testować? Znajdź reklamodawcę, który ma kilka podobnych reklam i zobacz, jakie elementy się różnią – to są testowane elementy. Na tej podstawie możesz zaprojektować swój własny test A/B.

Podsumowując

Dostęp do biblioteki reklam i możliwość obserwowania jakie reklamy robią inni (niekoniecznie konkurencja) to wspaniała możliwość i pole do inspiracji. Ale uważaj, żeby nie przesadzić i nie skopiować reklam 1:1. Dlatego nie ograniczaj się na podglądaniu tylko jednej innej marki.

Pamiętaj jednak, że kreacje reklamowe to tylko część wykonanej pracy. Doświadczony marketer będzie mógł z dużym prawdopodobieństwem stwierdzić, czy dana reklama jest skierowana w remarketingu, czyli do osób, które już znają markę czy do nowych odbiorców. Jeśli to Twoje pierwsze doświadczenię z reklamami, to zadanie będzie trudniejsze.

Dzięki temu narzędziu możesz sprawdzić, jak pozycjonuje się konkurencja i jak pokazuje swoją ofertę oraz wyróżniki marki. Od Ciebie zależy co z tą wiedzą zrobisz. Czy zaproponujesz swoim odbiorcom lepszą ofertę czy skupisz się na innych mocnych stronach produktu?

Co o tym myślisz? Korzystasz z Biblioteki reklam? A może dopiero zaczynasz przygodę z reklamami płatnymi na Facebooku i Instagramie?

A może masz inne pytania w temacie reklam na Facebooku i Instagramie? Jeśli tak, napisz do mnie.

Social Shares