fbpx

Jak zrobić reklamę karuzelową w Instagram Stories?

by Anita Węglicka 22 września, 2020

Od kiedy pierwszy raz wyświetliła mi się w Instastories reklama karuzelowa dostosowana do tego formatu, szukałam jak mogę sama to zrobić. Przeklikiwałam menedżera reklam i szukałam artykułów w Internecie. Nie mogłam znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Gdy znalazłam, okazało się to bardzo proste, ale nieintuicyjne. Dziś pokażę Ci, jak zrobić karuzelę w Instastories.

Ale zacznijmy od pytania: Po co mam robić reklamę karuzelową dostosowaną do relacji na Instagramie? W czym ona jest lepsza, niż pojedyncza grafika lub zwykła karuzela w formie posta?

  • więcej informacji. Dzięki temu formatowi, możesz przekazać odbiorcy więcej informacji, np. opowiedzieć o właściwościach produktu.
  • więcej produktów . Dzięki temu formatowi, nie musisz ograniczać się, do pokazania odbiorcy jednego produktu, a możesz dać mu wybór i zaprezentować 3 najfajniejsze artykuły z Twojego sklepu.
  • większe zaangażowanie. Jeden kafelek w relacji łatwiej jest przeklikać niż 3. A trzy mogą wzbudzić większą ciekawość u odbiorcy i zainteresowanie Twoją ofertą.
Wybierz dobry cel reklamowy

Żeby zrobić reklamę karuzelową w Instastories, musisz wybrać cel reklamowy oparty o ruch. To oznacza, że już przy wyborze celu reklamowego musisz wiedzieć, co chcesz zrobić dalej. Wybierz cel: ruch lub konwersje, a na kolejnych etapach, utworzysz karuzelę.

Dobierz umiejscowienia

Reklama w Instastories to inny rozmiar kreacji reklamowej niż post. W zestawach reklam zaznacz tylko te umiejscowienia, w których Twoja grafika będzie dobrze wyglądać. Zrobisz to z poziomu zestawu reklam w sekcji umiejscowienia. Najpierw zaznacz ręczne umiejscowienia. Następnie odznacz wszystkie umiejscowienia zostawiając tylko Instagram Stories.

Stwórz swoją reklamę karuzelową

Wybierz format reklamy [reklama karuzelowa], a następnie dodaj do niej grafiki. Pamiętaj, żeby jej wymiary były dostosowane do Instagram Stories (1080 x 1920 px). Do każdego kafelka dodaj link. Może to być ten sam link w każdym kafelku, a możesz przy każdej grafice dodać inny link (np. do konkretnego produktu).

Podczas tworzenia reklamy karuzelowej, zaznacz pole [Pokaż stałą liczbę kart]. To jest kluczowe, żeby w Twojej reklamie wyświetlały się wszystkie dodane grafiki, a nie tylko jedna.

Zatwierdź reklamę i ciesz się swoją pięknie prezentującą się reklamą wyświetlaną w Instagram Strories.

Jeśli masz jakieś pytania o reklamy na Facebooku i Instagramie, przejdź do zakładki Kontakt na górze strony i ślij do mnie mail lub napisz do mnie na Instagramie – znajdziesz mnie tu > @anitaonthewall_

Social Shares