fbpx

Link w poście czy w komentarzu?

by Anita Węglicka 07 grudnia, 2018

 

“Umieszczanie linku w poście zmniejsza jego zasięg.”

Zacznijmy od zasięgu i problemu z fiksowaniem się na jego punkcie. Algorytmy Facebooka są coraz dokładniejsze i z coraz większą precyzją pozwalają naszym postom docierać do osób zainteresowanych naszą stroną. To oznacza, że teraz przy niższym zasięgu możemy osiągnąć taki sam (lub lepszy) efekt biznesowy niż jeszcze rok temu. Dlatego nie ma co przejmować się tak bardzo zasięgiem, a zainteresowanie przerzucić na klikalność linku.

I tak, jeśli mamy link zamieszczony w poście to każdy kto przewija swoją tablicę ma szansę w ciągu ułamka sekundy kliknąć w niego (bez czytania treści posty).
Wygląda to tak:
1. Odbiorca widzi grafikę z linkiem i przyciskiem: więcej informacji
2. Odbiorca klika w grafikę i przechodzi do strony www

A jeśli link jest w komentarzu to odbiorca:
1. Zwraca uwagę na grafikę
2. Czyta opis
3. Widzi info, że link jest w komentarzu (jeśli go o tym poinformujemy)
4. Rozwija komentarze
5. Czeka aż się załadują
6. Jak będzie ich dużo to będzie musiał poszukać tego linku
7. Kliknie link.

Jak myślicie, na którym etapie człowiek się nudzi i ma gdzieś ten link?

Żyjemy w szybkim, przepełnionym treściami świecie i nikomu (mało komu) chce się szukać. A dylemat: link w poście czy link w komentarzu to dylemat typu mocny zasięg czy mocny CTR?

Ja wybieram CTR. A Wy? Wolicie docierać do wszystkich czy do tych, którzy z największym prawdopodobieństwem skorzystają z Waszych usług?

Social Shares