fbpx

Optymalizacja reklam na Facebooku i Instagramie – część 2: Kreacja reklamowa

by Anita Węglicka 18 marca, 2020

Gdy mam uruchomione kampanie reklamowe i cierpliwie poczekam kilka dni, aż zaczną one działać nadchodzi mój ulubiony czas w prowadzeniu kampanii – doskonalenie jej tak, żeby przy jak najniższych kosztach, uzyskać jak najwięcej przejść do strony internetowej lub zakupów. Pierwszym elementem, który udoskonalam jest kreacja reklamowa. To ona jest jedynym elementem kampanii, którą widzi odbiorca więc warto pracować nad tym, żeby jak najlepiej do niego pasowała. Pracuj i testu każdy element kreacji (grafikę, opis, nagłówki, linki) osobno, żeby stworzyć idealny dla Twojego odbiorcy zestaw.

Pamiętaj, że żeby wprowadzić nową kreację reklamową nie musisz tworzyć nowej kampanii, możesz powielić obecną reklamę, a następnie wprowadzić w niej zmiany.

Format

Jeśli spytasz mnie, jaki format reklamy wybrać, powiem Ci to co każdy Specjalista w jakiejkolwiek dziedzinie – to zależy. W reklamach na Facebooku i Instagramie masz do dyspozycji kilka rodzajów formatów – m.in. zwykła grafika, karuzela, pokaz slajdów, wideo, kolekcja, a oprócz tego kilka rozmiarów tych grafik w zależności od umiejscowienia.

Szybki tip: najbardziej uniwersalnym formatem jest kwadratowa grafika, jeśli robisz je w canvie to pracuj na szablonie grafik na Instagram. Drugim polecanym przeze mnie formatem jest pionowa grafika lub video, które będzie się dobrze wyświetlało w relacjach na Facebooku oraz Instagramie. Zdradzę Ci sekret – wideo wcale nie jest takie super jak wszyscy mówią. Jasne – dobrze zrobiony film zrobi robotę, ale samo wideo tylko po to, żeby oszukać algorytm nie pomoże Ci w uzyskaniu fajnych wyników.

Grafika

Jeśli sam robisz grafiki, ale nie jesteś profesjonalnym grafikiem lub nie masz czasu na pieszczenie ich w Photoshopie, poznaj canvę. Uważam, że canva jest najlepszym narzędziem do robienia grafik oraz do ich późniejszej edycji – szczególnie jeśli chcesz zachować spójność pomiędzy różnymi kreacjami. Możesz tu zaprojektować szablon (lub edytować gotowy) i podmieniać w nim zdjęcia lub eksperymentować z kolorami, przyciskami, ramkami oraz miejscem na grafice, w którym umieszczasz napis.

Gdy sprzedaż w kampanii opierasz na prostych grafikach, warto je zmieniać, gdy częstotliwość ich wyświetlania jednej osobie znacząco wzrasta. Jak to zrobić? Zacznij od wybrania najlepszej kreacji w zestawie reklam. Spójrz na CPM, CPC oraz koszt sprzedaży lub ROAS i sprawdź, która z obecnych kreacji ma te wskaźniki najbardziej korzystne z punktu widzenia Twojego biznesu. Jeśli masz już jedną kreację, zmień w niej coś małego – zdjęcie, kolor tekstu lub innych elementów. W tym momencie zostaw jeszcze bazową kreację, niech ona dalej działa, ale pozwól też wykazać się grafikom ze zmianami.

Opis

Jeśli już masz super grafikę, to kolejnym elementem nad którym możesz pracować to opis. Powiel kreację z najlepszą grafiką i udoskonal copy. Zastanów się, w jaki sposób możesz jeszcze bardziej zachęcić odbiorcę do wykonania określonej przez Ciebie akcji, zadbaj o to jak prezentujesz korzyści, jakich emoji używasz. W ty miejscu możesz też sprawdzić, czy  lepiej sprawdzi się długi czy krótki opis, albo Call To Action umieszczone na początku czy na końcu opisu – a jeśli lubisz klamry kompozycyjne to możesz je umieścić w obu miejscach.

Nagłówki

Nagłówek to drugi najważniejszy (po grafice) w Twojej reklamie element. Możesz tu dodać najważniejsze informacje o produkcie lub o sklepie, np. nazwę produktu lub informacje o darmowej dostawie. Problem jest w tym, że możesz nie wiedzieć, która informacja lepiej działa. Przetestuj różne, gdy już masz dobrze określoną grafikę oraz opis. Nagłówek i to, co jest w nim napisane ma nakłonić odbiorcę do kliknięcia, a jego skuteczność badaj za pomocą CPC – im niższy, tym skuteczniejszy dobrałeś nagłówek.

Linki

Dla odbiorcy nie ma nic gorszego niż zobaczenie zdjęcia produktu, kliknięcie linku i… wylądowanie na stronie głównej sklepu. Tak po prostu nie można! Jeśli pokazujesz konkretny produkt, przekieruj odbiorcę do niego w sklepie, albo chociaż do kategorii. Ale sprawdź też, w którym miejscu reklamy Twój link się najlepiej klika: może oprócz podlinkowanego obrazka, warto dodać go także do opisu?

 

Jeśli masz jakieś pytania na temat reklam na Facebooku lub Instagramie, pisz do mnie na hej@anitaonthewall.pl lub na Instagramie @anitaonthewall_ ?

Social Shares