fbpx

Pamiętaj o CELU

by Anita Węglicka 12 listopada, 2018

Działania w mediach społecznościowych wynikają z strategii marketingowej Twojej firmy, dlatego nie mogą być oddzielnym organizmem. Razem z pozostałymi narzędziami, mają pracować dla Ciebie i zwiększać zyski z prowadzonej działalności.

Niestety wiele firm o tym zapomina i zakładają konto na Facebooku czy Instagramie dlatego, że wszyscy mają i głupio nie mieć. A potem to konto jest puste i straszy, tak jak listopadowe seriale na Netflixie.

Sam Facebook wybrał 3 grupy celów obecności i działań w tym serwisie, a ułożone są one tak, żeby dostarczać Ci jak największą wartość. Poznaj je.

1. Świadomość. Nikt nie kupuje od nieznajomych, a tym bardziej w czasach przewagi podaży nad popytem. Pierwszym krokiem Twoich działań w mediach społecznościowych musi być zbudowanie świadomości o Twoim istnieniu.

2. Działanie. Jak już Cię znają, mogą zacząć z Tobą rozmawiać. Twórz treści, które zachęcają do interakcji. Pozwól odbiorcy dać znać, że jest i zaangażować się w budowanie profilu.

3. Konwersja. Co ostatecznie chcesz osiągnąć przez media społecznościowe? Sprzedaż, zebranie bazy mailowej – to są rzeczy, które są ważne na samym końcu i jeśli ich nie ma, obecność Twojej firmy w mediach społecznościowych nie ma sensu.

Te 3 etapy nie zbudują się w ciągu miesiąca. Do stworzenia zaangażowanej społeczności potrzeba czasu, więc jeśli po 2 tygodniach działań stwierdzisz, że to nie działa… Cóż, to za mało, żeby wyciągać wnioski. Najlepsze efekty przychodzą po czasie. Podejmując działania w mediach społecznościowych musisz być cierpliwy i konsekwentnie przeć do przodu.

Powodzenia!

Social Shares