REKLAMA NA FACEBOOKU NIE DZIAŁA
Niestety taka jest przykra prawda. Reklama nie działa. Działa kampania reklamowa oparta na planie – niektórzy mówią strategii, ale ja nie lubię tego określenia.
Rzucenie Facebookowi 10 zł na promocję posta zrobi tyle, że pod postem będzie kilka lajków, a ludzie, którzy widzieli ten post, szybko o nim zapomną, jeśli nie będziesz im się przypominać.
A więc, co zrobić, żeby kampania działała? – Zaplanuj ją!
Zacznij od określenia dokładnej grupy docelowej. Kobiety w wieku 25-45 to nie jest dokładnie określona grupa docelowa. Zastanów się, kim tak naprawdę jest człowiek do którego chcesz dotrzeć. Następnie za pomocą zainteresowań i zachować stwórz w menedżerze reklam obraz tej osoby.
Jednorazowa promocja na nic się nie zda, docieraj długoterminowo, często zmieniając swoją kreację – w końcu, chcesz, żeby człowiek znajdujący się w tej grupie stał się Twoim fanem. Testuj kreacje i znajdź taką, która trafi prosto w jego serce.
A jak już do niego trafisz, nie pozwól mu o Tobie zapomnieć i stosuj remarketing. Ale z głową, żeby nie zmęczyć nowego fana.