fbpx

Remarketing na Instagramie – do kogo mogę kierować reklamy?

by Anita Węglicka 25 października, 2021
Remarketing na Instagramie

Masz duży profil na Instagramie? Codziennie dodajesz nowe zdjęcia, robisz angażujące stories, rozmawiasz z followersami, ale sprzedaży w Twoim sklepie Internetowym nie ma? To czas na remarketing na Instagramie. Docieraj ponownie do osób, które już Cię znają i pokaż im swoje produkty! Jak? Zaraz Ci wszystko wyjaśnię.

Czym jest remarketing?

Jeśli spędzasz czas w internecie (a zakładam, że tak jest, czytasz przecież ten wpis), zostawiasz po sobie mnóstwo śladów. Czy to za pomocą aktywności w mediach społecznościowych, czy wchodząc na różne strony i blogi, czy nawet przez wyszukiwanie konkretnych haseł w Google. Marketerzy dzięki temu mogą wyświetlać Ci lepiej dopasowane reklamy.

I możesz powiedzieć, że nie lubisz tych wszystkich reklam, ale chcąc korzystać z internetu, nie uciekniesz od nich. A według mnie, lepiej zobaczyć reklamę sklepu, którego asortyment naprawdę Cię interesuje niż za każdym razem oglądać coś innego. Przykład? Pamiętasz kiedy ostatnio oglądałaś tą sukienkę, ale nie kupiłaś jej i potem znalazłaś na nią kod rabatowy na Facebooku? Prawdopodobnie sprzedawca dotarł do Ciebie za pomocą remarketingu.

Przedstawię Ci dziś kilka przykładów na to, jak możesz ponownie docierać do swoich odbiorców i przyszłych klientów wykorzystując tylko Instagrama (i Menedżera Reklam).

Ale zanim to? Masz podłączony Instagram do konta reklamowego? Niestety jeszcze nie stworzyłam instrukcji jak to zrobić, ale odsyłam Cię do bazy wiedzy Facebooka.

Remarketing na Instagramie: Aktywność

Żeby utworzyć grupę niestandardową opartą o aktywność na Twoim profilu na Instagramie kliknij [Utwórz grupę niestandardowych odbiorców] > [Konto na Instagramie]. I teraz możesz wybierać z kilku opcji:

Wszystkie osoby, które podjęły działanie wobec konta profesjonalnego.

Jest to najbardziej ogólna grupa, którą warto zastosować jeśli chcesz docierać szeroko, czyli do wielu osób. Znajdziemy tu każdą osobę, która miała kontakt Twoim IG – odwiedziła profil, kliknęła na zdjęcie z hasztagów, przeszła tu bo ktoś udostępnił Twoje zdjęcie i kliknęła z ciekawości, żeby zobaczyć więcej. Warto zaznaczyć, że Ci odbiorcy niekoniecznie Cię znają i pamiętają. Mogli trafić do Ciebie przypadkiem, więc jeśli zamierzasz użyć tej grupy, nie próbuj od razu sprzedawać. Wykorzystaj ją na niższych etapach lejka i przedstaw się, zachęć do obserwowania lub odwiedzenia strony www.

Wszystkie osoby, które odwiedziły profil tego konta profesjonalnego.

Jest to trochę mniejsza grupa, ale niewiele różni się od tej, którą mamy wyżej. Osoby na tym etapie mogą być odrobinę bardziej zaangażowane, ale pamiętaj, że znajdziemy tu każdą osobę, która odwiedziła profil (i nie musiała wykonać żadnego działania). Możemy tu znaleźć Twoich fanów, ale także konkurencję, która sprawdzała jak działasz. Jeśli będziesz pracować z tą grupą, nadal wstrzymaj się przed pokazywaniem konkretnych produktów i spróbuj zaangażować osoby, które się tu znalazły za pomocą ciekawych treści. Może zostawią follow i zostaną z Tobą na dłużej?

Osoby, które zareagowały na dowolny post lub reklamę.

I tu zaczyna się zabawa! W końcu dotarliśmy do osób, które zostawiły po sobie ślad w postaci serduszka pod zdjęciem lub reklamą wyświetloną na Instagramie. Mamy tu zaangażowaną grupę odbiorców, która jest gotowa na to, żeby zobaczyć co sprzedajesz. Wykorzystaj to i pokaż im swoje produkty, koniecznie w użyciu. Jesteśmy na Insta, tu ważne jest żeby materiał, który pokażesz był ładny – wykorzystaj piękne zdjęcia i wideo oraz przekieruj odbiorców do sklepu po więcej informacji.

Osoby, które zapisały dowolny post lub reklamę.

Posty, które dodajesz na Instagram są przydatne i chętnie zapisywane? Publikujesz posty ze wskazówkami, tworzysz Instakaruzele, dodajesz przepisy na Twoje ulubione dania, a Twoi followersi je zapisują? To będzie Twoja ulubiona opcja! Wykorzystując tę grupę odbiorców możesz śmiało sprzedawać produkty edukacyjne – kursy, ebooki, webinary. Pamiętaj o tym, że docierasz do osób, które cenią Twoją wiedzę i wykorzystaj to.

Mam nadzieję, że dzięki temu wpisowi uruchomisz skuteczny remarketing na Instagramie!

A jeśli interesuje Cię więcej opcji remarketingu, sprawdź mój wpis o tym jak wykorzystać remarketing w kampaniach Facebook Ads. Jeśli potrzebujesz pomocy w reklamach, chcesz skonsultować swoje działania lub szukasz osoby, która zajmie się Twoimi kampaniami, daj mi znać. Kontakt do mnie znajdziesz (pewnie się tego nie spodziewasz 😉 ) w zakładce Kontakt.

Social Shares