Chcę skierować odbiorców na stronę www, żeby zapoznali się z ofertą – jaki cel reklamowy zastosować?

Jeśli Twoim celem jest tylko przedstawienie Twoim odbiorcom oferty, najlepszym celem reklamowym, który zwiększy liczbę osób przeglądających Twoją ofertę na stronie www, będzie cel ruch. Dzięki temu algorytm znajdzie dla Ciebie osoby, które chętniej przechodzą do wskazanych stron internetowych.
JAKĄ GRUPĘ DOCELOWĄ DOBRAĆ?
Jeśli prowadzisz blog lub tworzysz inne treści w internecie, reklamę skieruj do osób, które już Cię znają, wykorzystując remarketing. O remarketingu mam dedykowany wpis na blogu. Zachęcam Cię do zapoznania się z nim.
Wiem, że chcesz dotrzeć do wszystkich osób, które mogą być zainteresowani zakupem Twojego produktu lub usługi, ale to tak nie działa. Kupujemy od osób i firm które już znamy. Najefektywniejsza będzie reklama skierowana do osób, które już miały kontakt z Twoją marką. Zacznij od remarketingu i na tym etapie przetestuj różne reklamy. Następnie najskuteczniejszą wykorzystaj do zwiększania zasięgu i docierania do osób podobnych do Twoich obecnych odbiorców / klientów lub określ grupę na podstawie zainteresowań i zachowań.
JAK PRZYGOTOWAĆ REKLAMĘ?
Przygotuj dedykowaną reklamę z przyciągającą wzrok grafiką. Dzięki temu, zwiększysz szansę na to, że Twój odbiorca, podczas przeglądania Facebooka/Instagrama, zatrzyma się na Twojej treści i zapozna z nią. Wykorzystaj kolory marki, ale też dodaj kontrastowy element, żeby wybić się ze schematu.
Jeśli budujesz markę osobistą, na grafice reklamowej koniecznie zamieć zdjęcie tej osoby. Dzięki temu wzbudzisz dodatkowe zainteresowanie odbiorcy. A jeszcze lepiej, jeśli do reklamy wykorzystasz wideo z zaproszeniem do zapoznania się z ofertą. Kilka tygodni temu przeprowadziłam test A/B, w którym porównałam grafikę do wideo. Wyniki? Reklama z filmem miała dwukrotnie wyższą konwersję niż reklama ze zdjęciem.
Dodaj do reklamy zachęcający tekst. Zastanów się, dlaczego Twój przyszły klient miałby być zainteresowany tą treścią – co zyska z Waszej potencjalnej współpracy. A teraz pójdź trochę dalej, co on będzie miał z tego, że skorzystał z oferty. Zyska więcej czasu? Zaoszczędzi pieniądze? Będzie mógł jechać na wakacje z rodziną? Lub zyska przestrzeń, w które będzie mógł więcej pracować?
Linki – dodaj linki w każdym możliwym miejscu. Wiele osób tego nie robi z powodu mylnego przekonania, że dodanie linków w poście zmniejsza zasięg. Nie zmniejsza. Jedyną rzeczą, która sprawia, że docieramy do mniejszej liczby osób są niskiej jakości, nieangażujące treści. Dodaj linki opisie oraz pod grafiką (jeśli Twój odbiorca kliknie w grafikę, zostanie przeniesiony na stronę).
Twoim celem w tym przypadku nie jest uzyskanie jak największego zasięgu, a precyzyjne dotarcie do osób, które mogą być zainteresowane ofertą. Zrób wszystko, żeby mieć pewność, że klikną w link i zapoznają się z Twoją propozycją.
Masz pytania o promowanie ofert lub inne pytania o reklamy na IG&FB? Napisz do mnie na hej@anitaonthewall.pl lub znajdź mnie na Instagramie @anitaonthewall_