837 zapisanych na webinar w 11 dni – Jak zrobić skuteczną kampanię?

Organizujesz webinar? Zastanawiasz się jak eksperci przyciągają dziesiątki, setki, tysiące odbiorców na szkolenie online i chcesz zrobić podobny wynik? Przeczytaj ten wpis, a stosując się do zaleceń w nim zawartych, przybliżysz się do tego wyniku.
Obecnie coraz więcej osób przeprowadza webinary. Sprawia to, że coraz trudniej jest zebrać na nie określoną liczbę osób. Nie wystarczy już tylko poinformować swoją społeczność o nadchodzącym szkoleniu lub włączyć reklamę. Aby się wyróżnić, musisz zaplanować i przeprowadzić skuteczną kampanię.
Jak przygotować się do promocji webinaru?
Po pierwsze wybierz temat, którym Twoja społeczność będzie zainteresowana i który jednocześnie nie będzie dla niej zbyt trudny i zaawansowany. Nie wiesz jak go dobrać? Zapytaj!
W poście na Facebooku / Instagramie lub w newsletterze spytaj swoich odbiorców z czym mają problem? A następnie zaprojektuj szkolenie, które pomoże im ten problem rozwiązać.
*Jeśli otrzymasz szczegółowe odpowiedzi, możesz je wykorzystać do tworzenia treści na szkolenie lub postów do kampanii promocyjnej. Nie bój się wykorzystywać tych samych sformułowań, z których korzystają Twoi Klienci.
Konkrety, konkrety i jeszcze raz konkrety
W liceum miałam nauczyciela historii, który lubił lanie wody. Na klasówkach najbardziej liczyła się długość wypowiedzi. Jeśli tematem pytania była o Bitwa pod Grunwaldem, musiałam opisać temat na trzy strony, żeby dostać trzy punkty. Nienawidziłam tego.
Przygotowując się do webinaru, zapewnij swoim odbiorcom konkretną wiedzę, którą mogą wykorzystać od razu. Nie ma nic gorszego niż spędzenie 1-2 godzin na szkoleniu, podczas którego Trener z jednej dygresji wchodzi w inną dygresję.
Od konkretów zacznij już podczas planowania webinaru. Wypisz kilka punktów, obiecujących konkretne wyniki, efekty. A następnie opowiedz o nich w reklamie.
Jaki cel reklamowy wykorzystać?
Do promocji i pozyskania zapisów na webinar dobrze sprawdzą się 3 cele reklamowe: Ruch, Konwersje oraz Pozyskiwanie kontaktów. To, który z nich wybierzesz zależy od oczekiwanych efektów i budżetu. Jeśli promujesz swoje pierwsze szkolenie online i masz mały budżet, skorzystaj z celu ruch. Dzięki temu zdobędziesz dużo tanich klików i przejść na stronę zapisu.
Jeśli Twój budżet jest większy i chcesz pozyskać więcej niż 500 zapisów na webinar, skorzystaj z celu Konwersje. Pamiętaj o tym, że żeby z niego korzystać, na stronie zapisu musisz mieć zainstalowany piksel konwersji Facebooka oraz skonfigurowane co najmniej zdarzenie PageView. Kampanię możesz optymalizować pod wyświetlenia strony lub pod wyświetlenie strony zapisu (tzw. Thank You Page). Możesz na niej zainstalować zdarzenie CompleteRegistration lub w Menedżerze reklam utworzyć niestandardową konwersje za pomocą linku ze strony podziękowania – każdy kto poda mail i zarejestruje się na wydarzenie, znajdzie się na stronie z podziękowaniem za zapis i zostanie zarejestrowany przez piksel.
Możesz też przetestować cel: Pozyskiwanie kontaktów, który pozwoli Twoim odbiorcom zarejestrować się na webinar bez opuszczania aplikacji Facebooka. Po kliknięciu w reklamę, zainteresowanym wyświetli się formularz, który automatycznie wypełni się danymi tej osoby. Ale tu czeka Cię też trochę dodatkowej pracy – na początku musisz połączyć formularz z narzędziem do mailngu, albo dodawać pozyskane maile ręcznie do systemu.
Jak dobrać grupę docelową?
Bardzo często chcemy dotrzeć do jak największej liczby osób i budujemy grupy docelowe w oparciu o zainteresowania. Nie zawsze jest to błąd, ale przez to reklama wyświetla się osobom, które jeszcze nie znają naszej marki i trudniej będzie nam wzbudzić w nich zaufanie.
Zacznij od dotarcia do osób, które już Cię znają i korzystają z Twojej wiedzy – obserwują fanpage, Instagram marki lub czytają blog. O grupach remarketingowych napisałam oddzielny wpis, z którym polecam Ci się zapoznać. Włączenie reklam w pierwszej kolejności do tych osób ma jeszcze jedną zaletę. Ludzie, którzy Cię znają będą z sympatii zostawiać polubienia, a może i komentarze pod reklamą, co sprawi, że nowe osoby będą bardziej przekonane do tego, żeby skorzystać z Twojej wiedzy.
Gdy wykonałaś poprzedni krok, postaraj się dotrzeć do osób podobnych do Twoich Klientów lub odbiorców. Utwórz grupę podobnych odbiorców na podstawie listy Klientów lub osób, które odwiedziły Twoją stronę i do nich kieruj reklamy. Dzięki temu na webinar zapiszą się osoby, które jeszcze Cię nie znają, ale robią podobne rzeczy w Internecie co Twoi fani.
Ostatni krok to zainteresowania. Dopiero gdy masz już zbudowane dwie powyższe kampanie i nie wykorzystałaś jeszcze całego budżetu, poszukaj nowych osób za pomocą Szczegółowych opcji targetowania. Sprawdź w Google Analytics w jakim wieku są Twoi odbiorcy i gdzie mieszkają, a potem zastanów się, czym się interesują. Szukaj bardziej szczegółowych zainteresowań. Na przykład, jeśli tematyką Twojego webinaru są treści marketingowe, nie stosuj dużego zainteresowania [marketing], a poszukaj czegoś bardziej szczegółowego, jak [marketing w mediach społecznościowych] – to tylko przykład, sama poszukaj szczegółowych zainteresowań pod Twoją grupę docelową.
Jak przygotować reklamę?
Dotarliśmy do jedynego elementu kampanii Facebook Ads, który zobaczy Twój odbiorca, czyli kreacji reklamowej. Nie powiem Ci, jak ją zrobić, żeby mieć 100% skuteczności, ale podam Ci klika uniwersalnych zasad, które zwiększą liczbę przejść na stronę zapisu.
Grafika reklamowa
Postaw na spójność. Postaraj się, żeby reklama była bardzo podobna do strony zapisu, a także do wcześniejszych tworzonych przez Ciebie materiałów. W reklamie i na landingu zastosuj te same kolory, fonty i podobne grafiki / zdjęcia. Dzięki temu sprawisz, że strona zapisu będzie naturalnym przedłużeniem reklamy, a odbiorca, który w nią kliknie, od razu zapisze się na szkolenie.
Dodaj przyciski. Na grafice dodaj przycisk Call To Action (wezwanie do działania). Przetestuj kilka, np. Zapisz się, Dołącz, itp. Dzięki temu sprawisz, że odbiorca będzie wiedział, czego od niego oczekujesz i chętniej wykona daną akcję.
Jeśli budujesz markę osobistą lub chcesz, żeby Twoja firma była kojarzona z konkretną twarzą, na grafice reklamowej wykorzystaj zdjęcie tej osoby. To wzbudzi zaufanie i od razu przedstawisz człowieka, który poprowadzi szkolenie.
Na grafice zamieść wszystkie potrzebne informacje, takie jak data i godzina szkolenia oraz jego temat. Dzięki temu zaoszczędzisz czas Twojego odbiorcy oraz sprawisz, że jeśli temat go zainteresuje, szybciej podejmie decyzje o udziale w webinarze.
*Możesz wykorzystać format wideo, podczas którego osoba prowadząca webinar zaprosi na niego. Pamiętaj, żeby dodać do niego napisy. Nie każdy, a nawet mniejszość odbiorców Facebooka, ogląda filmy z dźwiękiem.
Opis reklamy – przedstaw wszystkie potrzebne informacje, lub…
Jeśli chcesz przygotować skuteczny opis reklamy są dwie możliwości. Możliwość pierwsza to wypisanie w opisie wszystkich informacji, czyli: daty, godziny, tematu, programu szkolenia i przedstawienia osoby prowadzącej. Ale możesz też zaprosić na webinar za pomocą dwóch zdań i podać tylko powód udziału, na przykład: “Naucz się jak lepiej robić reklamy na Facebooku”.
Pamiętaj o linkach. Nieprawdą jest, że linki w opisie zmniejszają zasięg. Jeśli Twoim celem jest zachęcenie odbiorcy do zapisu na webinar, powinnaś wykorzystać każde dostępne miejsce, które pozwoli znaleźć szybką drogę do realizacji celu. Dodaj linki do opisu oraz w polu Link w menedżerze reklam podczas tworzenia reklamy.
Podsumowując
Przygotowanie i wypromowanie webinaru zajmuje trochę czasu. Ale jeśli odpowiednio się do niego przygotujesz, uzyskane efekty mogą powiększyć Twoją bazę odbiorców oraz przynieść krótko- i długoterminowe rezultaty marketingowe. Polecam Ci spróbować.
A jeśli prowadzisz webinary i chcesz powiększyć liczbę uczestników Twoich szkoleń dzięki Facebook I Instagram Ads – napisz do mnie. Pomogę Ci przygotować skuteczną kampanię, która wygeneruje oczekiwaną liczbę zapisów.